آموزش سئو سایت

بررسی سئو سایت فیلیمو

تحلیل سئو سایت فیلیمو را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. سایت فیلیمو از سال 2015 فعالیت خود را با شعار “هر لحظه و هر کجا فیلم ببین” به صورت جدی آغاز کرده است. تمرکز سایت فیلیمو تماشای آنلاین فیلم است که مخاطبان و کاربران را به سایت خود از طریق موتورهای جستجو هدایت کنند. روش کسب درآمد این نوع سایت از فروش اشتراک برای تماشای فیلم است.

 

اطلاعات آماری

رتبه کنونی سایت در الکسا (جهان)708
رتبه کنونی سایت در الکسا (ایران)14
امتیاز سئو جهانی78%
تعداد بک لینک645,866
محل سرورایران
رتبه محتوای بی ارزش25.1%
میزان بازدید متوسط از صفحات سایت به ازای هر نفر در روز7.83
میزان متوسط حضور هر نفر در سایت در طول روز6:40

تاریخ تحلیل : 30 شهریور 1398

اطلاعات تحلیلی
بررسی سئو سایت فیلیمو,تحلیل سئو سایت فیلیمو,تحلیل سئو فیلیمو

  • تگ عنوان در صفحه اصلی سایت فیلیمو دارای 26 کاراکتر می باشد که نسبتا تعداد کمی به شما می رود. حداکثر تعداد کاراکتر های تگ عنوان 60 کاراکتر است که می توان در کنار برند سایت از عبارات کلیدی مهم برای بهینه سازی این تگ استفاده کرد که از نام برند در عنوان صفحه اصلی استفاده نشده است.
  • سایت آرشیو فیلم فیلیمو در صفحه اصلی خود، از متاتگ های Description و Keywords به صورت بهینه استفاده نکرده است. متا تگ توضیحات دارای 88 کاراکتر می باشد که با عبارات کلیدی مهم و کاربردی پر نشده است و طول آن بسیار کوتاه است. اما در قسمت متا keywords با عبارات مهم پرشده است که برای گوگل اهمیتی ندارد.
  • در بررسی سورس سایت فیلیمو متوجه شدیم که از تگ تاثیرگذار h1 در صفحه اصلی استفاده نشده است. نکته مهمی که در زمان تحلیل توجهمان را جلب کرد این است که از تگ h2، برای عناوین مهم فیلم های سایت استفاده شده است و این مسئله برای سئو بسیار مناسب است. همانطور که می دانید تگ های Heading اهمیت مطالب را برای موتورهای جستجو مشخص می کنند.

بررسی سئو سایت فیلیمو,تحلیل سئو سایت فیلیمو,تحلیل سئو فیلیمو

  • یکی از مواردی بسیاری از طراحان سایت به آن توجه نمی کنند استفاده از میکروفرمت های schema می باشد. رعایت این مسئله باعث نمایش بهتر سایت در نتایج جستجو می شود. همچنین این قابلیت کمک می کند نتایجی که مرتبط با سوال کاربر می باشد از طریق موتورهای جستجوگر گوگل و بینگ در اختیار وی قرار گیرد. متاسفانه در تحلیل سئو سایت فیلیمو متوجه شدیم که از این قابلیت مهم در صفحه اصلی استفاده نشده است.
  • طراحی سایت فیلیمو به دلیل ریسپانسیو بودن، از تمامی دستگاه های هوشمند با سایزهای متفاوت پشتیبانی می کند و تجربه کاربری خوبی را نیز در اختیار مخاطبین قرار می دهد. اما مسئله بسیار مهم وجود اپلیکیشن برای گوشی های همراه است که فیلیمو دارای نرم افزار اندروید و IOS و حتی تلویزیون های هوشمند نیز است.

سئو سایت فیلیمو,سئو فیلیمو

  • انتخاب رنگ سایت یکی از مسائل مهم برندینگ است در سایت تماشای آنلاین فیلیمو با انتخاب رنگ زرد نارنجی سایت مردم را به خرید و مشارکت سوق می دهد.
  • یکی از پارامتر های کلیدی در قسمت بررسی لینک های سایت چگالی دامنه (Domain Authority) است. براساس تحلیل سئو فیلیمو توسط ابزار قدرتمند MOZ، چگالی دامنه سایت فیلیمو، 30 می باشد که با توجه به عمر دامنه، عدد مناسبی است.
  • نقشه سایت یا sitemap در آدرس www.filimo.com/sitemap.xml در دسترس است و در فایل robots.txt نیز سایت مپ به صورت صحیح اشاره شده است.
  • سایت فیلیمو دارای صفحه ریدایرکت 404 اختصاصی نمی باشد. صفحه ارور 404 را بسیاری از سایت ها به صورت فنی در سایت خود دارند اما اغلب آنان به صورت مناسب سفارشی نشده اند. در هر مرورگری برای آدرس هایی که وجود ندارند یک صفحه اختصاص داده شده است به طور مثال اگر کاربر آدرس یک سایت که اصلاً وجود ندارد را در آدرس بار وارد کند، پیامی از طرف مرورگر نمایش داده خواهد شد که چنین آدرسی در سایت مذکور یافت نشد و کاربر با پیام 404 مرورگر مواجه خواهد شد چرا که آدرس مورد نظر وجود خارجی ندارد. وقتی وارد صفحه 404 می شوید اصلا متوجه اشتباه بودن آدرس نمی شوید و این برای کاربر . گوگل اصلا مطلوب نیست!

بررسی سئو سایت فیلیمو,تحلیل سئو سایت فیلیمو,تحلیل سئو فیلیمو

  • URL یا آدرس دهی صفحات به صورت صحیح انجام نشده است. از کاراکتر بی معنی و اعداد استفاده شده است و آدرس صفحات داخلی و دسته بندی ها به صورت کاملا منطقی و تمیز نمی باشد. دلیل اصلی منطقی بودن و انگلیسی بودن آدرس دهی صفحات افزایش سرعت ایندکس و جلوگیری ایجاد بک لینک های شکسته است.

بررسی سئو سایت فیلیمو,تحلیل سئو سایت فیلیمو,تحلیل سئو فیلیمو

 

  • الگوریتم جدید گوگل در مورد mobile frist می باشد و این الگوریتم مبحث mobile friendly می باشد. وب سایت فیلیمو به این الگوریتم توجه کرده و کاربران موبایل را نیز به صورت جداگانه دیده و طراحی سایت به صورت کاملا مطلوب برای موبایل انجام شده است اما از سیستم جدید AMP در این سایت استفاده نشده است.

بررسی سئو سایت فیلیمو,تحلیل سئو سایت فیلیمو,تحلیل سئو فیلیمو

  • از پارامترهای مهمی که گوگل در آپدیت های جدید خود به آن اهمیت فراوانی داده است، مبحث موبایل پسند بودن (mobile-Friendly) می باشد. وب سایت تماشای فیلم آنلاین فیلیمو این آیتم مهم که در امتیاز دهی گوگل تاثیر به سزایی دارد را مد نظر قرار داده و در کدنویسی قالب سایت اعمال کرده است.

بررسی سئو سایت فیلیمو,تحلیل سئو سایت فیلیمو,تحلیل سئو فیلیمو

  • از تگ های تاثیرگذار Structured Data که یکی از آیتم های موردنظر گوگل در مبحث امتیازدهی به سایت می باشد استفاده نشده است. این تگ ها به موتور جستجو کمک می کنند تا تمامی داده های موجود در صفحه را شناسایی کنند و همچنین از rich snippet ها یکی از آنها امتیاز دهی یا ستاره ها می باشد استفاده نکرده است.
  • در صفحه اصلی سایت از 181 تصویر استفاده شده است که 21 عدد از تصاویر تگ alt ندارند. هیچکدام از تصاویر title ندارد و می توان بهینه سازی تصاویر را با نوشتن title کامل کرد.
  • سرعت لود صفحات در این سایت، طبق تست صورت گرفته 9.2 ثانیه است که زمان مناسبی به شمار نمی رود. اما تعداد درخواست هایی که به سرور ارسال می شود بالا می باشد و همین مسئله برای سئو سایت نامناسب است.

بررسی سئو سایت فیلیمو,تحلیل سئو سایت فیلیمو,تحلیل سئو فیلیمو

  • وب سایت فیلیمو از پروتکل امنیتی https استفاده می کند و باعث برقراری ارتباط امن بین کاربر و سرور می شود. استفاده از این فاکتور مهم امنیتی باعث اعتماد کاربران در استفاده از سایت و در نتیجه بهبود رنک گوگل خواهد شد.
+ نوشته شده در  چهارشنبه 3 مهر 1398ساعت 16:38  توسط ریحانه مقدم  بازدید 307 برچسب ها: آموزش سئو, سئو سایت , آموزش تولید محتوا, آموزش ایمیل مارکتینگ, نیوسئو,امیر قمصری,

همه چیز درباره تگ عنوان و تاثیر آن در سئو سایت

برچسب عنوان,تعداد کاراکترهای تگ title حداکثر چقدر باید باشد,تگ title در وردپرس

تگ عنوان یا title tag یکی از اصلی ترین مواردی که باید در زمینه سئو سایت به خوبی رعایت شود. بر اساس مصاحبه ای که با جان مولر انجام شده است، این نکته به دست می آید که تگ عنوان یک عامل رتبه بندی به شدت تاثیر گذار می باشد. البته دقت داشته باشید که مولر در مصاحبه خود بیان کرد که در برخی از موارد می شود که یک صفحه سایت رنک مناسبی از گوگل دریافت کند در حالی که از تگ های عنوان به خوبی استفاده نکرده است.

باید بگوییم که این مورد برای آن دسته از وب سایت هایی است که برندی کاملا شناخته شده و محتوایی بسیار ارزشمند داشته باشند. در غیر این صورت اگر صاحب وب سایتی از برچسب عنوان به خوبی استفاده نکند، به هیچ وجه نمی تواند رتبه مناسبی در نتایج جستجو گوگل دریافت کند.

در نهایت باید بگوییم که مطمئن باشید که تگ های سئو شده عنوان نقش موثری در بهینه سازی صفحات سایت دارند و در نتیجه شما به هیچ وجه نباید از استفاده از آن ها غافل شوید. اگر می خواهید که به یک متخصص سئو تبدیل شوید باید عملکرد بسیار فوق العاده ای در این زمینه از خود نشان دهید. داشتن تگ تایتل به شما می کند تا ترافیک بسیار با ارزش و زیادی را به صفحات سایت خود وارد کنید. در این مقاله ما 4 قانون کلی و 5 مرحله بسیار ساده برای استفاده و بهینه سازی تگ های عنوان برای شما ارائه کرده ایم.

در زمان های قدیم، گوگل عنوان های طولانی و ناخوشایند را کوتاه می کرد و عملی بر روی رتبه سایت مورد نظرش انجام نمی داد. اما اکنون اگر کارکرد ضعیفی در این زمینه داشته باشید، گوگل صفحه وب سایت مورد نظر را یا در نتایج جستجو خود به طور کلی نشان نمی دهد و یا اینکه رتبه بسیار پایینی برای آن در نظر می گیرد.

Title tag یا تگ عنوان چیست؟

برچسب عنوان همانطوری که می دانید در قسمت header کد منبع صفحه نمایش داده می شود و با تگ های HTML تنظیم می شود. در حالی که این تگ در صفحه HTML شما نشان داده نمی شود، در صفحات نتایج جستجو گوگل، اولین متنی است که برای صفحه سایت شما نشان داده می شود.

4 قانون ساده برای ایجاد تگ عنوان

به طور کلی موتورهای جستجو برای درک بهتر مطالب یک صفحه از تگ های HTML استفاده می کنند. البته دقت داشته باشید که این موضوع برای انسان ها نیز اهمیت زیادی دارد. در نتیجه این قضیه باعث می شود تا ما برای ایجاد تگ عنوان، از 4 قانون ساده و بسیار کاربردی استفاده کنیم.

حالا وقتشه!   اینو بخون: 5 استراتژی اشتباه تولید محتوا که نباید انجام دادپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

  1. سئو تگ عنوان

 برچسب عنوان شما باید شامل کلمات کلیدی باشد که در محتوای سایتتان مورد استفاده قرار گرفته است. البته دقت داشته باشید که باید کلمه کلیدی اصلی محتوایتان را در عنوان استفاده کنید. به عنوان مثال در عنوان این مقاله از کلمات کلیدی سئو سایت و تگ عنوان استفاده شده است که اصلی ترین عبارات این مقاله را تشکیل می دهند. اگر نمی دانید که از چه عبارت کلیدی برای عنوان صفحه خود استفاده کنید، می توانید از ابزارهای موجود در گوگل استفاده کنید و تعداد بسیار زیادی کلمه کلیدی درباره یک موضوع مشخص به دست بیاورید. شما می توانید میزان جستجو شدن برای هر کلمه کلیدی را مورد بررسی قرار داده و تصمیم نهایی خود را در این مورد بگیرید.

  1. متن عنوان صفحه بهتر است که بیشتر از 55 کاراکتر نباشد

تعداد کاراکتر عنوان سایت تاثیر بسیار زیادی در بهینه بودن صفحات شما می گذارد. همانطوری که می دانید میزان محدودی فضا برای نشان دادن عنوان های صفحات سایت های مختلف در نتایج جستجو گوگل وجود دارد که شما نمی توانید عنوانی انتخاب کنید که بیشتر از 55 کاراکتر داشته باشد. البته از این موضوع هم یادتان نرود که اگر تگ تایتل کوتاهی داشته باشید که به خوبی چگونگی محتوای سایت را نشان نمی دهد، ممکن است این موضوع باعث افت رنک بشود. البته این موضوع بستگی به نوع محتوای شما نیز دارد و در برخی از موارد دیده شده است که عنوان هایی که کمتر از 30 کاراکتر داشته اند، نتیجه و عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان داده اند.

  1. کاربرد تگ تایتل هایی که دارای فاکتورهای تبلیغاتی هستند

به یا داشته باشید که شما تگ های عنوان خود را فقط نباید برای موتورهای جستجو انجام دهید. بلکه این کاربران فضای مجازی هستند که اهمیت بیشتری دارند و شما باید در درجه اول هدفتان جلب رضایت آنان باشد. البته باید سعی خود را بکنید که تگ عنوان خود را برای هر دو طرف، به بهترین شکل بهینه کنید و تمامی نکات مهم تگ عنوان در سئو را برای عناوین خود پیاده سازی کنید.

  1. تولید عنوان های جدید و منحصر به فرد

بیشتر وقت ها، وب سایت ها تگ HTML مشابهی را برای چندین صفحه خود مورد استفاده قرار می دهند. گوگل این موضوع را به عنوان یک خطا در نظر می گیرد. به این علت که برچسب های عنوان تکراری از ایندکس شدن مطالب جدید وب سایت شما جلوگیری می کنند. شما باید کنترل اوضاع را در این زمینه به دست بگیرید و ترافیک دریافتی سایت خود را به سمت یک URL که عملکرد بهتری نسبت به بقیه صفحات دارد، منتقل کنید.

5 مرحله برای موفقیت سریع title tag

برچسب عنوان,تعداد کاراکترهای تگ title حداکثر چقدر باید باشد,تگ title در وردپرس

  1. قبل اینکه شروع به تولید محتوا برای صفحه سایت خود بکنید، بهتر است که برچسب عنوان و متا دیسکریپشن را کامل کنید. برای سئو سایت بسیار اهمیت دارد که کلمه کلیدی اصلی در عنوان و متا دیسکریپشن حضور داشته باشد. شما همچنین می توانید که بقیه عبارات کلیدی موجود در متن محتوای خود را در متا دیسکریپشن به کار ببرید.
  2. برای صفحات سایت خود محتوایی تولید کنید که ساختار فوق العاده و کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. بهتر است که سعی خود را بکنید تا محتوای شما نسبت به دیگر سبک محتواهای موجود در اینترنت، کاملا متفاوت باشد. با ایجاد چنین محتوایی که از هر نظر منحصر به فرد می باشد، می توانید باعث افزایش ترافیک، افزایش رتبه و تقویت میزان کلیک های ورودی وب سایتتان شوید.
  3. بعد از اینکه نوشتن مقاله صفحه سایت خود را به اتمام رساندید، دوباره تگ های عنوان و متا دیسکریپشن را با توجه به نکات تگ عنوان در سئو مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که ارتباط درستی بین متن محتوا و موارد گفته شده می باشد.
  4. پس از منتشر کردن مطلب خود، باید اطمینان حاصل کنید که صفحه مورد نظر شما در SERP ها نمایش داده می شود. جالب است که بیشتر ناشران مطالب سایت های مختلف، از انجام این مرحله غافل می مانند. در نتیحه اگر متوجه شدید که در لیست نتایج جستجو، نمایش داده نمی شوید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تگ های خود را تغییر دهید.
  5. پس از گذشت چند هفته، با انجام تجزیه و تحلیل های لازم، اگر از عملکرد صفحه سایت مورد نظر خود راضی نبودید، بهتر است که هرچه سریعتر تغییرات لازم را بر روی برچسب ها و دیسکریپشن خود ایجاد کنید و دقت داشته باشید این تغییرات باید مطابق با آخرین استراتژی هایی باشد که در دوره های معتبر آموزش سئو برای علاقه مندان بیان می شود.

در نهایت امیدواریم که با مطالعه این مقاله متوجه اهمیت تگ عنوان در سئو شده باشید و تمامی مراحل لازم در این زمبنه را به خوبی انجام دهید. تنها کافی است تا مدت زمان اندکی را برای سئو برچسب عنوان مورد استفاده قرار دهید تا بتوانید نتیجه بسیار مناسبی در گوگل داشته باشید.

+ نوشته شده در  سه شنبه 2 مهر 1398ساعت 17:49  توسط ریحانه مقدم  بازدید 327 برچسب ها: آموزش سئو, سئو سایت , آموزش تولید محتوا, آموزش ایمیل مارکتینگ, نیوسئو,امیر قمصری,